در هر زمینه که مشغول به فعالیت و کار هستید قطعا لوازم و تجهیزاتی وجود دارد که برای شما ارزشمند می باشند و در صورت پایین بودن کیفیت ابزار و تجهیزات نتیجه خروجی مناسب نمی باشد، در آزمایشگاه ها نیز این مساله صدق می کند و با توجه به اینکه تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی از جمله مهمترین تجهیزات در آزمایشگاه ها به شمار می آیند بنابراین در صورتی که مطابق با استانداردها و اصول از آن نگهداری نشود در نهایت امکان خراب شدن آن بالا می رود که نیاز است تعمیر و یا تعویض شوند. بنابراین یک سوال و چالش مهم برای همه افرادی که مسئول یا متخصص آزمایشگاه هستند این است که چگونه عمر تجهیزات آزمایشگاهی را بالا ببریم؟ تا احتمال خرابی تجهیزات را به حداقل برسانیم و بتوانیم تا سال های طولانی از دستگاه با کیفیت بالا استفاده کنیم.

4 نکته اصلی برای بالا بردن عمر تجهیزات آزمایشگاهی

نکات مهمی وجود دارد که می تواند در افزایش عمر تجهیزات آزمایشگاهی موثر باشد که در ادامه به بررسی 7 نکته مهم و اصولی می پردازیم که رعایت آن تاثیر بسزایی دارد:

1- پرسنل و متخصصان الگوی سایرین هستند

یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان یا دیگر کارکنان در آزمایشگاه ها به آن توجه می کنند و بر طبق آن پیش می روند، رفتاری است که از پرسنل یا متخصص آزمایشگاه نسبت به کار با لوازم آزمایشگاهی مشاهده می کنند. به عنوان مثال اگر متخصصین و مسئولین آزمایشگاه نسبت به کار کردن با دستگاه ها بی اهمیت باشند و نگران خاموش و روشن کردن به موقع دستگاه، تمیز کردن ابزار و تجهیزات و… نباشند قطعا این مساله برای دیگر پرسنل و دانشجویان نیز تکرار می شود و احتمال خرابی و پایین آوردن عمر دستگاه بیشتر می شود.

2- تعمیر به موقع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی

در برخی موارد لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی ممکن است دچار خرابی های جزئی شود که اگر به موقع و در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر شود، در نهایت از بیشتر شدن و پیشروی خرابی جلوگیری شده و تجهیزات عمر طولانی تری خواهند داشت؛ در مقابل اگر پس از مشاهده خرابی جزئی در دستگاه آن را نادیده بگیریم احتمالا خرابی ها بیشتر شده و پس از مدت کوتاهی ناچار به تعویض کلی دستگاه خواهیم شد.

3- خرید از برند معتبر

هر چند که نگهداری و بالا بردن طول عمر تجهیزات پس از خرید اتفاق می افتد اما اگر هنگام خرید به درستی تصمیم گیری کنیم و با بررسی فروشندگان و برندهای معتبر در نتیجه بهترین برند را انتخاب نماییم در نتیجه احتمال خرابی دستگاه و تجهیزات مختلف کاهش می یابد و نیازی به تعویض مجدد آن ها نمی باشد و می توان تا زمان طولانی از دستگاه های خریداری شده استفاده نمود. به عنوان مثال برای خرید انواع هود لامینار یا هود شیمیایی بهتر است از بهترین برند و مارک موجود در بازار استفاده کنید زیرا مستقیما با سلامتی پرسنل و کارکنان آژمایشگاه نیز در ارتباط است.

4- در صورتی نیاز به تعمیر از متخصصین کمک بگیرید

یکی از مهمترین مواردی که امروزه بسیار زیاد به چشم می آید، افرادی هستند که اغلب هیچ تخصصی ندارند و تنها به عنوان متخصص فعالیت می کنند، در رابطه با تجهیزات آزمایشگاهی با توجه به اهمیت دقت و نتایج خروجی از آن در صورتی که دستگاه خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، برای تعمیر دستگاه حتما به متخصص مراجعه کنید تا بتوانند دستگاه را به صورت اصولی برای شما تعمیر کنند. در بساری از موارد دستگاه با خرابی جزئی را به تعمیرکاری که هیچ مهارتی در این زمینه ندارد تحویل می دهیم و در نهایت ناچار به تعویض کل دستگاه می شویم. یکی از مطالب موجود در وبسایت حکیم آزما تجهیز که می تواند در بالا بردن عمر دستگاه و تجهیزات کمک کننده باشد، شیوه نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی می باشد که با مطالعه این مطلب و روش های نگهداری از تجهیزات به خوبی می توانید عمر دستگاه را افزایش دهید و تا مدت طولانی با دقت بالا از دستگاه استفاده کنید.

چگونه عمر تجهیزات آزمایشگاهی را بالا ببریم؟

همانطور که پیش تر نیز به بررسی چاسخ این سوال پرداختیم برای بالا بردن عمر تجهیزات آزمایشگاهی می توان مجموعه راهکارهایی را انجام داد که در نهایت ترکیبی از مجموعه اقدامات سبب بالا رفتن عمر تجهیزات و ماندگاری بیشتر تجهیزات خواهد شد، نکته مهمی که در رابطه با دستگاه های آزمایشگاهی با در نظر داشته باشید پس از گذشت سال های طولانی دستگاه های جدید با دقت بالاتری تولید و وارد بازار می شوند که برای بدست آوزدن نتایج بهتر از آزمایش ها می توانید دستگاه های جدید را جایگزین دستگاه های قدیمی کنید. به عنوان مثال انواع کوره آزمایشگاهی یا اتوکلاو آزمایشگاهی در نمونه و مدل های مختلفی تولید و در مجموعه حکیم آزما تجهیز آماده سفارش است که نسبت به نمونه های قدیمی دارای فناوری پیشرفته و امکانات بسیار زیادی می باشد که در نهایت می توانید به راحتی نتایج دقیقی را از آزمایش ها بدست آورید. برای خرید لوازم و تجهیزات آزمایشگاه می توانید از کارشناسان و متخصصان حکیم آزماتجهیز راهنمایی و مشاوره بگیرید، تا شما را برای خرید بهترین وسیله و ابزار راهنمایی کنند. از این رو می توانید با شماره زیر تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ با کارشناسان در تماس باشید. شماره واتساپ برای مشاوره و راهنمایی: 09192727054 شماره تلفن برای راهنمایی و مشاوره: 02166592265 از جمله مزایای خرید از مجموعه حکیم آزما تجهیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔵 آموزش نصب و تمامی مراحل استفاده از لوازم و تجهیزات 🔵 ارائه خدمات مطلوب پس از فروش 🔵 ارائه تضمین گارانتی 🔵 تامین قطعات یدکی هریک از تجهیزات 🔵 خرید به صورت اقساطی 🔵 مشاوره تخصصی رایگان 🔵 طراحی و تولید اختصاصی متناسب با نیاز مشتری کلام آخر در این مطلب تلاش شد تا روش و نکات مختلفی برای بالا بردن طول عمر و ماندگاری دستگاه و تجهزیات آزمایشگاهی معرفی شود، بنابراین در صورتی که صاحب یک آزمایشگاه شیمی، آزمایشگاهی طبی، تغذیه و… هستید برای بالا بردن ماندگاری دستگاه ها ختما لازم است مجموعه ای از نکات و استانداردها را رعایت کنید تا طول عمر دستگاه بیشتر شود.
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

بیست − دو =