لوازم و ملزومات آزمایشگاهی از جمله مهمترین لوازم و وسایل موجود در آزمایشگاه ها هستند که برای استفاده درست از آن ها به صورت دقیق با هریک آشنا شویم و به صورت کامل کاربرد و بخش های مختلف آن را بشناسیم. در نظر داشته باشید لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی در آزمایشگاه های مختلف متفاوت هستند اما برخی از لوازم در بسیاری از آزمایشگاه ها کاربرد داشته و جزو لوازم ضروری پرمصرف شناخته می شوند؛ از این رو در ادامه به توضیح و تفصیل لیست لوازم آزمایشگاه و ابزارهای مهم می پردازیم.

لوازم آزمایشگاهی برای چه آزمایشگاه هایی کاربرد دارند؟

  • آزمایشگاه شیمی؛ فضایی که با تجهیزات و وسایل لازم برای انجام آزمایش‌های شیمی تجهیز شده است. این مکان معمولاً شامل تمامی ابزارها و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای آزمایش‌ها و تحلیل‌های شیمیایی است. در این مکان، محققان و دانشجویان شیمی می‌توانند با انجام آزمایش‌های مختلف، مواد مختلف را شناسایی کرده، و آزمایش های مختلف را بر روی مواد گوناگون انجام دهند.
  • آزمایشگاه تشخیص طبی؛ این آزمایشگاه ها، برای آغاز و ادامه فعالیت‌های خود به مجوز وزارت بهداشت نیازمند هستند و نمونه‌های مختلف از جمله خون، ادرار، مدفوع و… را مورد آزمایش قرار می دهند. بخش‌های مختلف آزمایشگاه‌های طبی شامل هماتولوژی، سرولوژی، بیوشیمی و میکروبیولوژی می‌باشند و کارکنان این بخش‌ها باید دارای مدرک علوم آزمایشگاهی یا میکروبیولوژی باشند.
  • و….
از جمله آزمایشگاه هایی هستند که به دستگاه و تجهیزات مختلفی نیاز دارند تا بتوان آزمایش های مختلف را در این آزمایشگاه ها با دقت بالا انجام داد و در نهایت بر اساس نتایج بدست آمده نتیجه گیری کرد، از جمله تجهیزات مورد استفاده می توان به کوره دیجیتالی، سکوبندی آزمایشگاهی، آون آزمایشگاهی، اتوکلاو آزمایشگاهی، انواع هود آزمایشگاهی، ترازو آزمایشگاهی و… اشاره کرد.

لیست لوازم آزمایشگاهی

در ادامه به بررسی لیستی از پرمصرف و پرکاربردترین لوازم آزمایشگاه می پردازیم که در اغلب آزمایشگاه ها مشاهده می شوند:

کوره آزمایشگاهی

یکی از مهمترین تجهیزات در آزمایشگاه ها کوره آزمایشگاهی است، این تجهیزات برای تحقیقات و انجام آنالیزهای شیمیایی و ترکیبی در آزمایشگاه های شیمی، پزشکی و… کاربرد دارند. نحوه ساخت این تجهیزات نیز به استفاده از مواد نسوز با دمای بالا یا به اصطلاح نسوز از جمله آجر نسوز، سیمان نسوز و… بوده که با حرارت بالا دچار شکستگی یا تغییر رنگ و… نشود. برای خرید کوره آزمایشگاهی در ظرفیت های مختلف تنها کافیست از بخش تجهیزات و دستگاه ها کوره را انتخاب نمایید و سپس متناسب با میزان ظرفیت مورد نظر و همچنین نوع استفاده کوره مورد نظر را متناسب با ظرفیت مد نظر خود انتخاب نمایید.

سکوبندی آزمایشگاهی

یکی دیگر از لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی که در لیست تجهیزات مهم قرار می گیرد که در ابتدای راه اندازی آزمایشگاه حتما لازم است تهیه شود، سکوبندی یا کابینت آزمایشگاهی است که انتخاب آن متناسب با استانداردها از جمله مهمترین مواردی است که در یک آزمایشگاه حتما باید رعایت شود. سکوبندی ها نه تنها در ظاهر و مرتب بودن فضای آزمایشگاه بلکه در حفظ ایمنی و جان افراد تاثیر بسیار زیادی دارند. از این رو در مجموعه حکیم آزما تمام تلاش براین بوده است تا سکوبندی هایی با بالاترین کیفیت و مطابق اصول و استانداردها طراحی و تولید شوند. برای ساخت و سفارش انواع سکوبندی آزمایشگاهی متناسب با ابعاد مدنظر و رنگ و جنس دلخواه، از هر کجای ایران که هستید تنها کافیست از طریق واتساپ یا تلفن با کارشناسان حکیم آزما تجهیز در ارتباط باشید تا در اولین فرصت شما را برای یک انتخاب خوب و با گارانتی راهنمایی کنند.

هود شیمیایی

یکی از تجهیزات و لوازم ضروری در آزمایشگاه که حضور آن در آزمایشگاه ضروری می باشد، با توجه به اینکه در آزمایشگاه ها سلامتی کارکنان و پرسنل آزمایشگاه یکی از مهمترین مواردی است که در آزمایشگاه به آن توجه می شود، از این رو هود شمیایی نیز از آن دسته تجهیزات ضروری در آزمایشگاه است که حتما باید در ابتدای راه اندازی و آغاز فعالیت آزمایشگاه تهیه کنید. ساختار این هودها به این صورت است که با توجه به فن های داخل هود بخارهای شیمیایی را به خارج از ساختمان آزمایشگاه و محیط منتقل می کند و یا بوسیله فیلتر کربن جذب می کند و از این طریق بخارههای مضر را از پرسنل و فضا دور می کند.

هود لامینار

هود لامینار جهت کنترل آلودگی و جلوگیری از ورود آلودگی به محیط آزمایش و روانه کردن آلودگی به خارج از محیط آزمایش کاربرد دارد. استفاده از این هود با هدف ایحاد یک جریان خطی و آرام داخل فضا است به طوری که کارکنان و پرسنل تحت تاثیر قرار نگیرند. بنابراین هود لامینار سبب حفظ سلامتی محیط آزمایشگاه و همچنین پرسنل شده که در نهایت می توان گفت تجهیزات هود لامینار از جمله مهمترین تجهیزات در در آزمایشگاه ها به شمار می آیند تا افراد در برابر آسیب های ناخواسته قرار نگیرند.

اتوکلاو آزمایشگاهی

اتوکلاو آزمایشگاهی، یکی از تجهیزات بسیار حیاتی است که در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، دندانپزشکی‌ها، و مراکز تحقیقاتی به کار می‌رود. این دستگاه، با استفاده از بخار تحت فشار، مسئول عمل استریلیزاسیون تجهیزات و ظروف آزمایشگاهی است. توانایی این دستگاه در از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها و حتی اسپورهای موجود در داخل ظروف، با استفاده از بخار تحت فشار، به‌طور کامل اثبات شده است. کلام آخر در این مطلب تلاش شد تا لیست لوازم آزمایشگاه که حضور آن ها برای راه اندازی آزمایشگاه ضروری و پرکاربرد هستند را معرفی کنیم تا در صورتی که قصد خرید لوازم برای آزمایشگاه دارید بتوانید از مجموعه حکیم آزما تجهیز تمامی لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت خریداری نمایید. 🟧 همچنین می توانید برای خرید لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی از کارشناسان و متخصصان حکیم آزماتجهیز راهنمایی و مشاوره بگیرید، تا شما را برای خرید بهترین وسیله و ابزار راهنمایی کنند. از این رو می توانید با شماره زیر تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ با کارشناسان در تماس باشید. شماره واتساپ برای مشاوره و راهنمایی: 09192727054 شماره تلفن برای راهنمایی و مشاوره: 02166592265 از جمله مزایای خرید از مجموعه حکیم آزما تجهیز می توان به موارد زیر اشاره کرد: 🔵 آموزش نصب و تمامی مراحل استفاده از لوازم و تجهیزات 🔵 ارائه خدمات مطلوب پس از فروش 🔵 ارائه تضمین گارانتی 🔵 تامین قطعات یدکی هریک از تجهیزات 🔵 خرید به صورت اقساطی 🔵 مشاوره تخصصی رایگان 🔵 طراحی و تولید اختصاصی متناسب با نیاز مشتری
پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

یازده − 4 =